HOT NEWS
ΟΠΑΠ Καρυώτης
Elia Promote
Σχολή Τερματοφυλάκων

Facebook

YouTube

Γιαννακόπουλος
Αυρα

Relax

Τραγικό θάνατο βρήκε ο βραβευμένος με Όσκαρ συνθέτης Τζέιμς Χόρνερ, όταν το μονοκινητήριο αεροσκάφος στο οποίο επέβαινε συνετρίβη βόρεια της Σάντα Μπάρμπαρα στην Καλιφόρνια. 

Ο Έλληνας σκηνοθέτης είναι ο επίτιμος καλεσμένος του τμήματος «Cannes Classics» που κάθε χρόνο «βουτάει» στην ιστορία του κλασικού σινεμά - Πέρυσι το τιμώμενο πρόσωπο ήταν η Σοφία Λόρεν.

 

Ορέστης Ανδρεαδάκης και Γιάννης Ζουμπουλάκης μιλούν στο newsbeast.gr για την καλύτερη ταινία των ημερών

 

«Κάποια στιγμή κοιτάζοντας στον καθρέφτη, αναγνώρισα στο είδωλό μου τον Ιησού», είπε κάποτε για το ρόλο του ο διάσημος «Ιησούς από τη Ναζαρέτ», Ρόμπερτ Πάουελ για την ταινία του Φράνκο Τζεφιρέλι που έκανε τα πρώτα της τηλεοπτικά βήματα στην ιταλική RAI το Μάρτιο του ’77.

Γράφει ο Γιώργος Λαμπίρης

Ο Χριστός όμως ήταν ανέκαθεν γεννημένος πρωταγωνιστής, γεγονός που επιβεβαιώνει και ο τίτλος της ροκ όπερας των Andrew Lloyd Webber και Tim Rice «Jesus Christ Super Star». Θρησκευτικό σύμβολο και ήρωας των πασχαλιάτικων τηλεπροβολών της Μεγάλης Εβδομάδας, ο Χριστός ως κινηματογραφικός αστέρας, άλλοτε αποθεώθηκε και άλλοτε επικρίθηκε εντονότατα.

Ένας Ιησούς… Σούπερ Σταρ, πότε με χαρακτηριστικά χολιγουντιανού ζεν πρεμιέ όπως ο Ρόμπερτ Πάουελ στον Ιησού από τη Ναζαρέτ, άλλοτε πάλι με ασκητικά γνωρίσματα κατά την παζολινική λυρική μεταφορά, στο «Κατά Ματθαίον Ευαγγέλιο».



Μιλώντας με τους γνωστούς κριτικούς κινηματογράφου, Ορέστη Ανδρεαδάκη και Γιάννη Ζουμπουλάκη, προσπαθήσαμε να ερμηνεύσουμε τα... κινηματογραφικά πάθη του θεανθρώπου.

Για τον Ορέστη Ανδρεαδάκη η δημιουργία του Τζεφιρέλι «πρόκειται για μία πολύ μέτρια ταινία. Έγινε γνωστή για λόγους εξωκινηματογραφικούς και κυρίως επειδή ήταν τηλεοπτική σειρά, που επαναλαμβάνεται συχνά».

«Η εικόνα του Ιησού δεν εναρμονίζεται με κανένα Ευαγγέλιο»

«Είναι λιγότερο πιστή στο πνεύμα και στο γράμμα των Ευαγγελίων», ενώ όπως λέει «περιέχει μερικούς εξόφθαλμους βαρβαρισμούς. Βλέπουμε την εξιδανικευμένη εικόνα του Ιησού που σε καμία περίπτωση δεν εναρμονίζεται με κανένα, επίσημο, κανονικό ή απόκρυφο Ευαγγέλιο».

Για τον ίδιο, η καλύτερη αναπαράσταση του Θείου πάθους, που εισέρχεται στην ουσία του μαρτυρίου του θεανθρώπου, είναι «Το Κατά Ματθαίον Ευαγγέλιο» του Πιερ Πάολο Παζολίνι. «Τον Ιησού ερμηνεύει ένας άγνωστος Ιταλός, ο Ενρίκε Ιραζόκι. Σύμφωνα με αυτά που ξέρουμε από τα Ευαγγέλια, στην ταινία οι πρωταγωνιστές είναι φτωχοί ψαράδες. Δεν είναι ξανθοί ούτε γαλανομάτηδες όπως στην ταινία του Τζεφιρέλι, καθώς δεν υπάρχουν πουθενά ξανθοί και γαλανομάτηδες στη Μέση Ανατολή. Αντιθέτως οι ήρωες παρουσιάζονται φαλακροί, με σκισμένα ρούχα, απόβλητοι, όπως πιστεύω ότι ήταν οι μαθητές και ο Ιησούς».



«Ο Τελευταίος Πειρασμός»

«Εξαιρετική κινηματογραφική απόδοση είναι "O Τελευταίος Πειρασμός" με τον Γουίλεμ Νταφόε. Ο Σκορσέζε ακολουθεί πολύ πιστά το βιβλίο του Νίκου Καζαντζάκη. Ένα έργο, το οποίο περιέχει πολλά στοιχεία που απορρίπτει η επίσημη Εκκλησία», σύμφωνα με τον Ορέστη Ανδρεαδάκη. «Η ταινία λόγω της πολεμικής κατά της θρησκείας απαγορεύτηκε, δημιουργήθηκαν επεισόδια και άλλες παλινωδίες».



Αναφέρεται επίσης στα «Πάθη του Ιησού», του Μελ Γκίμπσον, μια ταινία η οποία όπως λέει αναπαριστά με συνέπεια το Θείο πάθος, με πρωταγωνιστή τον Τζιμ Καβίζελ. «Ήταν το έργο, το οποίο δημιούργησε τις περισσότερες συγκρούσεις. Μέσα από αυτό βλέπουμε και πράγματα, τα οποία έως εκείνη τη στιγμή δεν είχαμε καταλάβει. Όλοι νομίζουμε ότι ο Χριστός μαστιγώθηκε με ένα συμβατικό μαστίγιο. Ωστόσο δεν ήταν ακριβώς έτσι. Αν διαβάσετε τα Ευαγγέλια θα δείτε ότι ήταν όπως ακριβώς το παρουσιάζει ο Μελ Γκίμπσον στην ταινία του. Ένα μαστίγιο με αγκίστρια στις άκρες, τα οποία αποκολλούσαν τη σάρκα του Ιησού. Έτσι μπορούμε να καταλάβουμε και το γιατί μετά από 40 βουρδουλιές ο Χριστός ήταν τόσο εξασθενημένος, κάτι που εμφανίζεται με ιδιαίτερο ρεαλισμό μέσω της ταινίας. Κάποιοι έσπευσαν να το χαρακτηρίσουν θρησκευτικό σπλάτερ, αλλά η προσέγγιση ήταν ιδιαίτερα αληθινή».

Η… κατάρα του κινηματογραφικού Ιησού

Μιλώντας για την φημολογούμενη κατάρα, με την οποία «φορτώθηκαν» όσοι είχαν υποδυθεί τον Ιησού Χριστό, ο Ορέστης Ανδρεαδάκης έχει αντίθετη άποψη. «Δεν είδα ούτε τον Νταφόε να κατακρημνίζεται. Έκανε μία μεγάλη καριέρα τόσο στον κινηματογράφο, όσο και στο θέατρο. Έκτοτε έπαιξε σχεδόν παντού. Τον είδαμε πρόσφατα και στο Grand Budapest Hotel. Ο Τζιμ Καβίζελ επίσης έχει διαγράψει πολύ σημαντική πορεία. Επομένως όλες αυτές οι "κατάρες" δεν μπορεί παρά να είναι δημιούργημα της φαντασίας κάποιων». 

Στον αντίποδα ο Γιάννης Ζουμπουλάκης φέρνει επίσης ως παράδειγμα τον Τζιμ Καβίζελ. Όπως λέει «Τα Πάθη του Χριστού» ήταν η μεγαλύτερη του επιτυχία και έκτοτε δεν έκανε κανένα άλλο σημαντικό κινηματογραφικό βήμα. «Ο Πάουελ παρά το γεγονός ότι ήταν καλός ηθοποιός είχε μία θνησιγενή καριέρα. Έπαιξε κυρίως σε ταινίες περιορισμένου βεληνεκούς. Ας θυμηθούμε επίσης τον πρωταγωνιστή στο "Jesus Christ Super Star", Τεντ Νίλι, ο οποίος έμεινε και εκείνος στην αφάνεια, ενώ ο Τζέφρει Χάντερ του "Βασιλιά των Βασιλέων", πέθανε πολύ νέος, σχεδόν στην ηλικία του Χριστού. Ο Νταφόε μπορεί να αποτελεί εξαίρεση, αλλά δεν έγινε ποτέ μεγάλο όνομα από πλευράς εμπορικότητας».



Ο δημοφιλής «Ιησούς από τη Ναζαρέτ»

«Ο Ιησούς από τη Ναζαρέτ γυρίστηκε καταρχάς για την τηλεόραση. Χωρίστηκε σε δύο μέρη, το πρώτο και το δεύτερο. Παρά την αρνητική κριτική, την οποία δέχτηκε, το κοινό είχε ακριβώς αντίθετη άποψη. Αυτή η ταινία ήταν ό,τι έπρεπε για τον μέσο θεατή και παραμένει ένα δημοφιλέστατο… σόου έως και σήμερα», σημειώνει ο Γιάννης Ζουμπουλάκης.



Αναφορικά με τα Πάθη του Ιησού, είναι της άποψης ότι σκοπός της είναι να κάνει τον θεατή να πονέσει, όπως πόνεσε ενδεχομένως ο ίδιος ο Ιησούς Χριστός, υποστηρίζοντας την υπερβολή. «Δεν έχει νόημα αυτό το συνεχές ξυλοκόπημα του Χριστού», συμπληρώνει.

«Μία ταινία χωρίς μπιχλιμπίδια, λούσα και υπερπαραγωγές»

«Αντιθέτως, η ταινία του Παζολίνι είναι η κορυφαία όλων των χριστιανικών ταινιών, έτσι όπως έχουμε μάθει ότι τελικά ήταν. Όλα τα άλλα είναι μπιχλιμπίδια, λούσα και υπερπαραγωγές. Γι’ αυτό άλλωστε όλες οι ταινίες όπως ο “Ιησούς από τη Ναζαρέτ” είναι κάπως ξεπερασμένες κινηματογραφικά. Και δεν είναι μόνο αυτή. Είναι επίσης ο “Βασιλιάς των Βασιλέων” ή η “Μεγαλύτερη Ιστορία του Κόσμου”. Μην ξεχνάτε ότι έχουν υποδυθεί τον Ιησού πολλών εθνικοτήτων ηθοποιοί. Αμερικάνοι, Βρετανοί, Σουηδοί ηθοποιοί. Νομίζω πάντως είναι ο μεγαλύτερος κινηματογραφικός σταρ, τουλάχιστον από πλευράς δημοτικότητας», κατά τον Γιάννη Ζουμπουλάκη. 

«Ο Παζολίνι βέβαια δεν δούλευε με τους κώδικες του Χόλιγουντ σε αντίθεση με ταινίες όπως ο Ιησούς από τη Ναζαρέτ, η οποία στόχο είχε να πουλήσει το ωραίο και το ιδανικό. Ο Τζεφιρέλι βασίστηκε σε πολλές ποπ εικόνες της ομορφιάς, που αντικατοπτρίζονται στο πρόσωπο του Ρόμπερτ Πάουελ. Σε αυτό το πρότυπο κινήθηκαν και ο Τζέφρεϊ Χάντερ στον "Βασιλιά των Βασιλέων" του Νίκολας Ρέις ή ο Μαξ φον Σίντοφ στη "Μεγαλύτερη Ιστορία του Κόσμου". Ψηλός, ξανθός, γαλανομάτης. Αυτή ήταν ανέκαθεν η εικόνα του Χριστού και την ανέτρεψε ο Παζολίνι». 

Σε κάθε περίπτωση για όσους σπεύσουν να κρίνουν με αυστηρότητα τις χολιγουντιανές προσεγγίσεις του Ιησού, ας σκεφτούν πως οι ίδιοι οι κανόνες του Χόλιγουντ επιτάσσουν τη νόρμα του ωραίου σε κάθε βήμα κινηματογραφικής παραγωγής. Για όσους πάλι επιμείνουν στην καλλιτεχνική αρτιότητα και τον μινιμαλισμό της εικόνας, η περίπτωση Παζολίνι είναι η πλέον ενδεδειγμένη. Και οι δύο περιπτώσεις πάντως, δεν παύουν να αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της κινηματογραφικής ιστορίας και δη της θρησκευτικής. Προκαλώντας κάποιες φορές τον τηλεθεατή να σηκωθεί από τον καναπέ του και να διαδηλώσει εναντίον της «αντίχριστιανικής» προσέγγισης. Και κάποιες άλλες, απλά να καθίσει αναπαυτικά μπροστά στο δέκτη του και να τις απολαύσει. 

 

newsbeast.gr

Δευτέρα, 23 Φεβρουαρίου 2015 17:03

Ποιοι είναι οι δύο Έλληνες των Όσκαρ

Δυο βραβευμένοι με Όσκαρ, κατά την φετινή τελετή στο Χόλυγουντ, είναι ελληνικής καταγωγής.

Θρίαμβος για το «Birdman» του 52χρονου Μεξικανού Αλεχάντρο Γκονζάλες Ινιάριτου. Τέσσερις φορές κατέληξε στην αγκαλιά του «θείου» Όσκαρ: Και καλύτερης παραγωγής (ταινίας). Και καλύτερης σκηνοθεσίας. Και καλύτερου σεναρίου (με την υπογραφή του ίδιου του Ινιαρίτου παρέα με τέσσερις ακόμα). Και φωτογραφίας.

Παρασκευή, 16 Ιανουαρίου 2015 10:25

Όσκαρ 2015: Οι υποψηφιότητες

Όπως κάθε χρονιά εδώ και περισσότερο από δυο δεκαετίες η ανακοίνωση των οσκαρικών υποψηφιοτήτων για τις ταινίες του 2014 δεν έκρυβε μεγάλες εκπλήξεις, καθώς με το πέρασμα του χρόνου τα media, οι αμερικανικές κινηματογραφικές επαγγελματικές ενώσεις και οι Χρυσές Σφαίρες «προκαταβάλλουν» με τις επιλογές τους όλο και περισσότερο τις αντίστοιχες των μελών της Ακαδημίας. Ενάντια στην παράδοση, στις τελευταίες κυριάρχησαν δυο σχετικά ανάλαφρες σινε-προτάσεις (βασισμένες σε πρωτότυπο σενάριο ), με το στιλίστικο «Ξενοδοχείο Grand Budapest»του Γουές Άντερσον και τη showbiz σάτιρα «Birdman» του Αλεχάντρο Γκονζάλες Ινιάριτου να μαζεύουν από εννέα υποψηφιότητες. Ακολούθησε με οκτώ το βιογραφικό «Παιχνίδι της Μίμησης»του Μόρτεν Τίλντουμ, το οποίο μαζί με το «Μεγαλώνοντας» του Ρίτσαρντ Λινκλέιτερ (έξι υποψηφιότητες συνολικά ) συμπληρώνει την τετράδα των ταινιών που δηλώνουν «παρών» στις τρεις βασικές κατηγορίες (ταινία, σκηνοθεσία, σενάριο ). 

Η κορυφαία κατηγορία χώρεσε φέτος οκτώ φιλμ (μπορεί μέχρι δέκα, αρκεί η τελευταία να περνάει το 5% των συνολικών ψήφων ), με τον «Ελεύθερο Σκοπευτή» να είναι η μόνη(! ) στουντιακή παραγωγή, ανάμεσα σε εφτά ανεξάρτητες κι ως επί το πλείστον χαμηλού προϋπολογισμού ταινίες. Το περιπετειώδες δράμα του Κλιντ Ίστγουντ είναι επίσης η μόνη που έφτασε ως τις υποψηφιότητες (έξι συνολικά ) χωρίς να «περάσει» προηγουμένως από τις Χρυσές Σφαίρες, εισχωρώντας σε μεγάλες κατηγορίες (ταινία, σενάριο, μοντάζ, α΄ αντρικού ρόλου ), όχι όμως και σε εκείνη της σκηνοθεσίας για τον 85χρονο Αμερικανό θρύλο. Άλλος ένας σκηνοθέτης που πρέπει να νιώθει ριγμένος είναι ο Ντέιβιντ Φίντσερ, του οποίου το «Κορίτσι που Εξαφανίστηκε» σχεδόν… εξαφανίστηκε από τις υποψηφιότητες (ούτε σενάριο; Ούτε μοντάζ; Ούτε και μουσική; ), στις οποίες θέση κρατήθηκε μόνο για την πρωταγωνίστριά του Ρόζαμουντ Πάικ. 

Πέντε και καλές κέρδισε το φαβορί του α΄ αντρικού ρόλου «Η Θεωρία των Πάντων», όσες και το σούπερ ανεξάρτητο «Χωρίς Μέτρο», το μάλλον ριγμένο «Foxcatcher» και το sci-fi μπλοκμπάστερ«Interstellar». Δυσάρεστη έκπληξη απετέλεσε ο αποκλεισμός της «Ταινίας Lego» από την κατηγορία του animation, ευχάριστη η παρουσία της «Ida» στην πεντάδα της φωτογραφίας, ενώ οι περισσότεροι θα περίμεναν την Λάνα Ντελ Ρέι και το «Big Eyes» της (από τα «Μεγάλα Μάτια» ) στα καλύτερα τραγούδια. Στα trivia των υποψηφιοτήτων να προσθέσουμε πως με τα «Μυστικά του Δάσους» η Μέριλ Στριπ ανέβασε το προσωπικό ρεκόρ της στις 19 οσκαρικές παρουσίες, ο φωτογράφος Ρότζερ Ντίκινς του «Αλύγιστου» (που δεν έχει κερδίσει ποτέ ) στις 12 και ο διπλά υποψήφιος μουσικός Αλεξάντρ Ντεσπλά τις οκτώ σε οκτώ μόλις χρόνια. Η απονομή των 87ων βραβείων Όσκαρ θα γίνει την Κυριακή 22 Φεβρουαρίου στο Dolby Theater του Λος Άντζελες με παρουσιαστή τον Νιλ Πάτρικ Χάρις.

Καλύτερη Ταινία (Δράμα ) 
Ελεύθερος Σκοπευτής 
Μεγαλώνοντας 
Το Παιχνίδι της Μίμησης 
Selma 
Η Θεωρία των Πάντων 
Birdman ή Η Απρόσμενη Αρετή της Αφέλειας 
Ξενοδοχείο Grand Budapest 
Χωρίς Μέτρο 

Σκηνοθεσία 
Γουές Άντερσον («Ξενοδοχείο Grand Budapest» ) 
Μόρτεν Τίλντουμ («Το Παιχνίδι της Μίμησης» ) 
Αλεχάντρο Γκονζάλες Ινιάριτου («Birdman ή Η Απρόσμενη Αρετή της Αφέλειας» ) 
Ρίτσαρντ Λινκλέιτερ («Μεγαλώνοντας» ) 
Μπένετ Μίλερ («Foxcatcher» ) 

Α΄ Αντρικός Ρόλος 
Στιβ Καρέλ («Foxcatcher» ) 
Μπένεντικτ Κάμπερμπατς («Το Παιχνίδι της Μίμησης» ) 
Μπράντλεϊ Κούπερ («Ελεύθερος Σκοπευτής» ) 
Έντι Ρεντμέιν («Η Θεωρία των Πάντων» ) 
Μάικλ Κίτον («Birdman ή Η Απρόσμενη Αρετή της Αφέλειας» ) 

Α΄ Γυναικείος Ρόλος 
Μαριόν Κοτιγιάρ («Δυο Ημέρες, Μια Νύχτα» ) 
Φελίσιτι Τζόουνς («Η Θεωρία των Πάντων» ) 
Τζούλιαν Μουρ («Still Alice» ) 
Ρόζαμουντ Πάικ («Το Κορίτσι που Εξαφανίστηκε» ) 
Ριζ Γουίδερσπουν («Άγρια» )

Β΄ Αντρικός Ρόλος 
Ρόμπερτ Ντιβάλ («Ο Δικαστής» ) 
Ίθαν Χοκ («Μεγαλώνοντας» ) 
Έντουαρντ Νόρτον («Birdman ή Η Απρόσμενη Αρετή της Αφέλειας» ) 
Μαρκ Ράφαλο («Foxcatcher» ) 
Τζέι Κέι Σίμονς («Χωρίς Μέτρο» ) 

Β΄ Γυναικείος Ρόλος 
Πατρίσια Αρκέτ («Μεγαλώνοντας» ) 
Λόρα Ντερν («Άγρια» ) 
Κίρα Νάιτλι («Το Παιχνίδι της Μίμησης» ) 
Έμα Στόουν («Birdman ή Η Απρόσμενη Αρετή της Αφέλειας» ) 
Μέριλ Στριπ («Τα Μυστικά του Δάσους» ) 

Πρωτότυπο Σενάριο 
Αλεχάντρο Γκονζάλες Ινιάριτου, Νίκολας Τζιακομπόνε, Αλεξάντερ Ντινελάρις Τζούνιορ, Αρμάντο Μπο («Birdman ή Η Απρόσμενη Αρετή της Αφέλειας» ) 
Ρίτσαρντ Λινκλέιτερ («Μεγαλώνοντας» ) 
Ε. Μαξ Φράι, Νταν Φούτερμαν («Foxcatcher» ) 
Γουές Άντερσον, Χιούγκο Γκίνες («Ξενοδοχείο Grand Budapest» ) 
Νταν Γκίλροϊ («Nightcrawler» ) 

Διασκευασμένο Σενάριο 
Γκράχαμ Μουρ («Το Παιχνίδι της Μίμησης» ) 
Τζέισον Χολ («Ελεύθερος Σκοπευτής» ) 
Πολ Τόμας Άντερσον («Έμφυτο Ελάττωμα» ) 
Άντονι ΜακΚάρτεν («Η Θεωρία των Πάντων» ) 
Ντάμιεν Σαζέλ («Χωρίς Μέτρο» ) 

Animation Μεγάλου Μήκους 
Οι Υπερέξι 
Song of the Sea 
Τα Τερατοκουτάκια 
Πως να Εκπαιδεύσετε το Δράκο σας 2 
The Tale of the Princess Kaguya

Ξενόγλωσση Ταινία 
Ida (Πολωνία ) 
Λεβιάθαν (Ρωσία ) 
Tangerines (Εσθονία ) 
Τιμπουκτού (Μαυριτανία ) 
Ιστορίες για Αγρίους (Αργεντινή ) 

Μουσική 
Αλεξάντρ Ντεσπλά («Το Παιχνίδι της Μίμησης» ) 
Αλεξάντρ Ντεσπλά («Ξενοδοχείο Grand Budapest» ) 
Γιόχαν Γιόχανσον («Η Θεωρία των Πάντων» ) 
Γκάρι Γέρσον («Ο Κύριος Τέρνερ» ) 
Χανς Zίμερ («Interstellar» ) 

Τραγούδι 
Everything Is Awesome – Σον Πάτερσον («Η Ταινία Lego» ) 
Glory - Τζον Λέτζεντ, Κόμον («Selma» ) 
Grateful – Ντάιαν Γουόρεν («Beyond the Lights» ) 
I’m not Gonna Miss you – Γκλεν Κάμπελ, Τζούλιαν Ρέιμοντ («Glen Campell… I’ll Be me» ) 
Lost Stars – Γκρεγκ Αλεξάντερ, Ντάνιελ Μπρισμπουά («Παρ’ το Από την Αρχή» ) 

Φωτογραφία 
Εμάνουελ Λουμπέζκι («Birdman ή Η Απρόσμενη Αρετή της Αφέλειας» ) 
Ρόμπερτ Γέομαν («Ξενοδοχείο Grand Budapest» ) 
Λούκας Ζαλ, Ρίζαρντ Λεντσέφσκι («Ida» ) 
Ντικ Πόουπ («Ο Κύριος Τέρνερ» ) 
Ρότζερ Ντίκινς («Αλύγιστος» ) 

Μοντάζ 
Τζόελ Κοξ, Γκάρι Ντ. Ρότς («Ελεύθερος Σκοπευτής» ) 
Σάντρα Αντέρ («Μεγαλώνοντας» ) 
Μπάρνι Πίλινγκ («Ξενοδοχείο Grand Budapest» ) 
Γουίλιαμ Γκόλντενμπεργκ («Το Παιχνίδι της Μίμησης» ) 
Τομ Κρος («Χωρίς Μέτρο» )

Σκηνικά 
Άνταμ Στόκχαουζεν, Άννα Πίνοκ («Ξενοδοχείο Grand Budapest» ) 
Μαρία Τζούρκοβιτς, Τατιάνα Μακντόναλντ («Το Παιχνίδι της Μίμησης» ) 
Νέιθαν Κρόουλι, Γκάρι Φέτις («Interstellar» ) 
Ντένις Γκάσνερ, Άννα Πίνοκ («Τα Μυστικά του Δάσους» ) 
Σούζι Ντέιβις, Σαρλότ Γουότς («Ο Κύριος Τέρνερ» ) 

Κοστούμια 
Μιλένα Κανονέρο («Ξενοδοχείο Grand Budapest» ) 
Μαρκ Μπρίτζες («Έμφυτο Ελάττωμα» ) 
Κόλιν Άτγουντ («Τα Μυστικά του Δάσους» ) 
Αννα Μπ. Σέπαρντ, Τζέιν Κλάιβ («Maleficent» ) 
Ζακλίν Ντάραν («Ο Κύριος Τέρνερ» ) 

Μέικ-Απ 
Μπιλ Κόρσο, Ντένις Λίντιαρντ («Foxcatcher» ) 
Φράνσις Χάνον, Μαρκ Κούλιερ («Ξενοδοχείο Grand Budapest» ) 
Ελίζαμπεθ Γιάννη- Γεωργίου, Ντέιβιντ Γουάιτ («Φύλακες του Γαλαξία» ) 

Οπτικά Εφέ 
Νταν Ντελιού, Ράσελ Ερλ, Μπράιαν Γκριλ, Ντάν Σάντικ («Captain America 2: Ο Στρατιώτης του Χειμώνα» ) 
Τζο Λετέρι, Ντάν Λέμον, Ντάνιελ Μπάρετ, Έρικ Γουίνκιστ («Ο Πλανήτης των Πιθήκων: Η Αυγή» ) 
Πολ Φράνκλιν, Άντριου Λόκλι, Ίαν Χάντερ, Σκοτ Φίσερ («Interstellar» ) 
Στέφαν Σερέτι, Νίκολας Αιτάντι, Τζόναθαν Φόκνερ, Πολ Κορμπούλντ («Φύλακες του Γαλαξία» ) 
Ρίτσαρντ Στάμερς, Λου Πεκόρα, Τιμ Κρόσμπι, Κάμεον Γουολντμπάουερ («X-Men: Ημέρες Ενός Ξεχασμένου Μέλλοντος» ) 

Ήχητικό Μιξάζ 
Τζον Ριτζ, Γκρεγκ Ρούντολφ, Γουόλτ Μάρτιν («Ελεύθερος Σκοπευτής» ) 
Γκάρι Α. Ρίζο, Γκρεγκ Λάντακερ, Μαρκ Γουαινγκάρτεν («Interstellar» ) 
Τζον Τέιλορ, Φρανκ Α. Μοντάνιο, Τόμας Βάργκα («Birdman ή Η Απρόσμενη Αρετή της Αφέλειας» ) 
Τζον Τέιλορ, Φρανκ Α. Μοντάνιο, Ντέιβιντ Λι («Αλύγιστος» ) 
Κρεγκ Μαν, Μπεν Γουίλκινς, Τόμας Κέρλι («Χωρίς Μέτρο» ) 

Ηχητικό Μοντάζ 
Άλαν Ρόμπερτ Μάρεϊ, Μπαμπ Ασμάν («Ελεύθερος Σκοπευτής» ) 
Ρίτσαρντ Κινγκ («Interstellar» ) 
Μαρτίν Ερνάντεζ, Άαρον Γκλάσκοκ («Birdman ή Η Απρόσμενη Αρετή της Αφέλειας» ) 
Μπέκι Σάλιβαν, Άντριου ΝτεΚριστόφαρο («Αλύγιστος» ) 
Μπρεντ Μπεργκ, Τζέισον Κανόβας («Χόμπιτ: Η Μάχη των Πέντε Στρατών» ) 

Ντοκιμαντέρ 
Citizenfour 
Το Αλάτι της Γης 
Finding Vivian Maier 
Last Days in Vietnam 
Virunga 

Ντοκιμαντέρ Μικρού Μήκους 
Crisis Hotline: Veterans Press 1 
Joanna 
Our Curse 
The Reaper (La Parka ) 
White Earth 

Animation Μικρού Μήκους 
The Bigger Picture 
The Dam Keeper 
Feast 
Me and My Moulton 
A Single Life 

Ταινία Μικρού Μήκους 
Aya 
Boogaloo and Graham 
Butter Lamp 
Parvaneh 
The Phone Call

athinorama.gr

Δευτέρα, 12 Ιανουαρίου 2015 14:02

Χρυσές Σφαίρες 2015: Οι νικητές

Απονεμήθηκαν την Κυριακή 11 Ιανουαρίου 2015 στο Λος Άντζελες οι φετινές Χρυσές Σφαίρες σε μία τελετή λαμπερή, αλλά και γεμάτη από συναίσθημα και συγκίνηση για τα όσα συνέβησαν στη Γαλλία. 

Τρίτη, 02 Δεκεμβρίου 2014 12:11

Οπτικά εφέ και πραγματικότητα

Έτσι ετοιμάζονται οι εντυπωσιακές ταινίες


















 

Καμιά φορά βοηθά η εξαρχής ομοιότητα με τον ήρωα, καμιά φορά βοηθά το μακιγιάζ. Όπως και να 'χει, αυτοί οι ηθοποιοί μοιάζουν πολύ με τους ήρωες που υποδύθηκαν!

Σελίδα 1 από 3